Lendkerekes autó
(épp csak a lényeg hiányzik belőle)

Azt hiszem, ma mindenképp szét kell szedjek valamit. Ej, de sokszor hiszem ezt...
Gondoltam befejezek egy régóta húzódó projectet, innen a szobámból.
Persze nem fejeztem be semmit, hanem csak úgy gondoltam.

 

 

Végül addig tébláboltam, míg a nagyszobában találtam egy lendkerekes autót
a szekrénysor aljában. Fogalmam sem volt róla, hogy van itthon. De annyira nem,
hogy nézegettem őket a piacon, hogy venni kéne egyet bemutatási célból. Erre tessék!
Már meg is oldódott a probléma. Illetve turkálás közben keletkezett egy újabb, mert
találtam egy meglepően borzasztó műanyag helikoptert. De most maradjak csak
a céltárgynál. A lendkerekes autó lényege, hogy jól megtoljuk, ettől felpörög
benne a lendkerék, s mikor majd elengedjük, akkor jó messzire elgurul.
Ez speciel nem megy sehova. Kifejezetten könnyű tolni. Illetve
az volna, ha hajlandóak volnának forogni a kerekei.

 

 

Az ajtó nem nyitható, hanem csak úgy oda van festve.
Mondjuk a lendkerekes autó nem modell, nem kell nyílnia az ajtajának.

 

 

Ez a példány szokatlanul nagydarab. Azért nem derengett az eredete, mert nem
az enyém volt, hanem a házban lakó Lacikáé. Mikor a fiam nagyobb lett,
kaptunk a szomszédtól egy zsák kiszolgált játékot. Onnan van ez is.

 

 

Kicsit már hiányos. Se kormány, se tető. Mondjuk amilyen kormányunk
nekünk van (ez általánosságban minden korra igaz), nem
is csoda, hogy hibádzik tető a fejünk felett.

 

 

Dehogy... Ez kérem valami hatalmas marhaság!
Hiszen csak egy Győr van!

 

 

A hátsólámpa nem különálló darab, hanem festett.
A rendszám pedig az évjáratra utal.

 

 

Így, hogy nincs benne a kormány, meg nincs rajta tető, alig lehet
megkülönböztetni az autó hátulját az elejétől, ami ez.

 

 

Szokásos lemezárugyári szerelési technológia.

 

 

Ez a kerék nem azért áll így, mert kormányműves az autó, hanem
azért, merthogy görbe a tengely. Ez amúgy is a hátsó kerék.

 

 

Hogy szerettem én nyitogatni kiskoromban ezeket...

 

 

Így szerettem!

 

 

A motort, akarom mondani a lendkerekes hajtóművet
is elhajtogatott lemezfülek tartják.

 

 

A tetejében semmi különös nincs.

 

 

Ha csak az nem, hogy az ülés rész egy különálló lemezdarabból van kiképezve.
Szerintem nincs ez olyan mély, hogy ki ne tudta volna
tolni a présgép az anyagból.

 

 

Na ez a nem semmi! Az autó alaplemeze egy un. túltermelt
(kutya nem vette meg) bádog falvédőből lett préselve.

 

 

Az első futómű tengelye alig ferde.

 

 

Ellenben a hátsón tisztán látszik, hogy Lacika ráült az autóra.
Ráadásul pont a lényeg hiányzik, vagyis a lendkerék.
Sebaj! Egyszer majd szétszedek egy másikat is.

 

 

Amilyen rosszul néz ki, olyan könnyen javítható.
Bili anyagból van az egész autó, minden része könnyedén hajtogatható.

 

 

Vajon van nekem eldugva régről lendkerekem? S ha igen, akkor hol?
Valahol a pincében van egy fiókom, amire az van írva:
kerek dolgok
Na! Ez az a fiók, amit most nem nézünk meg!

 

 

Mert hiába is találnék lendkereket, mikor az őt tartó tengely vége le van törve.
De én ettől azért különösebben nem törtem le.

 

 

A kereke meg nem leesett? De! Kicsit meg kell nyomorgatni a tengelyt,
hogy vastagabb legyen, s ettől majd rászorul a kerék.

 

 

Mi lenne, ha mondjuk beleszerelném azt a mini motort, amit a minap bontottam
ki a laptopba való CD meghajtóból? Szerintem különleges világnap!

 

 

Eddig azt sem tudtam, hogy vagy...

 

 

 

...most meg - ha lendkerék nélkül is - de már egészen szépen gurulsz.

 

 

Érdekes, hogy a rengeteg lemezárú gyári játékom ellenére
ez az embléma egyáltalán nem maradt meg a fejemben.

Utóirat:
Aki úgy érzi, hogy fel van iratkozva a hírlevélre, de nem kapja, az nézze meg
a Gmail (esetleg Freemail) fiókját webfelület alól. Ott leszek a spam mappában...